torsdag 22. juli 2010

Nye klær til ho mor

Har vært heldig å finne diverse billige klær til moderen den siste uka. Med noen korrigeringer (sydd inn og lagt opp…) har hun fornyet garderoben betraktelig. Jeg glemte å ta bilde av festantrekket som skal brukes i barnebarnets bryllup i morgen. Her måtte jeg få toppen smalere på skuldrene og tettere i halsen. Løsningen ble å legge noen legg fra halsen og ned til under brystet. Resultatet ble bra. :)
Jeg fikk imidlertid tatt bilde av sommergenseren jeg sydde til et av de nye skjørtene. Dette skjørtet hadde hun ikke noe som passet til. Heldigvis hadde jeg tenkt at dette kunne bli et problem og tok derfor med meg et stoff som jeg trodde kunne passe. Jeg hadde ikke noe mønster, men målte meg fram som best jeg kunne. (Genseren har heller ikke noe vanskelig snitt.)
genser2 arm
Tok med meg en liten detalj fra årets motebilde; rynker opp langs nederst del på armene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar