fredag 24. juni 2011

Nye gardiner

DSC07698 

Etter lang bloggtørke er nye gardiner sydd til kjøkkenet! Valget falt på liftgardiner. Siden utvalget av slike gardiner er begrenset i butikkene, fant jeg ut at jeg ville sy de selv. Stoffet er kjøpt på Stoff og Stil for ei god stund siden. Jeg hadde ikke vindusmålene med meg da jeg var på butikken i Bergen, og kjøpte derfor ikke liftsystem der. Jeg har istedet brukt avkapp av lister både oppe og nede, samt øyeskruer til å tre snorene gjennom og vinkelskruer til å henge de opp med. Bånd med ringer til å tre snorene gjennom fikk jeg kjøpt i en av butikkene i Sauda (Fargerike).

DSC07679 DSC07680

DSC07681 DSC07684

Ellers har jeg sydd gardiner til lille doet vårt. Lyse og lette i fargen de og:

DSC07695

Stuen har også fått gardinene på plass. Dette var ferdigsydde gardiner, men med 2.30 i lengde måtte alle legges opp.
På trappeavsatsen oppe i stua henger to gardinlengder til. De er tenkt som en midlertidig løsning på badet nede. Fant ikke noe jeg likte her i Sauda og bruker dette stoffet som jeg fikk tak i på en østlandstur sammen med en venninne sist sommer.

DSC07699

1 kommentar:

  1. Er alt dette i ny huset? Har du flyttet? JEg likte veldig godt stoffet du har sydd liftgardin av. "Trappeavsatsgardinene" var og fargerike og fine!

    SvarSlett