lørdag 31. juli 2010

Veske

DSC06859
DSC06861
Inger Johanne: Dattera mi ville gjerne jeg skulle sy ei veske til venninna hennes som har fødselsdag snart. Den skulle være maken til veska som hun fikk av meg sist jul; veska hun ikke likte så godt, men som med tiden har blitt satt pris på og mye brukt. Grunnen til misnøyen dengang var at jeg hadde sydd navnet hennes og div. annet på den, og det gjør en bare ikke til en 20-åring! Så er dere andre advart!
Veska er laget i lin og batikkstoffer. Målene på veska er som følger:
Nederste stoffstykke: 16x53cm (lin)
Midtstykket med batikkstoffer: 14x53cm
Toppstykke med bue: 24x53cm (lin)
Glidelås: ca. 50 / 55 cm (denne gangen brukte jeg en rød)
Inni er veska foret med linfarget bomullstoff.
Bunnen er 16 cm bred. Måten jeg har sydd den på finner dere her.
Siden glidlåsen jeg hadde var så smal og finslig, ble den lille tappen en skal ta i for å åpne og lukke vanskelig å få tak i. For å gjøre dette enklere og også som pynt, hang jeg på noen perler.
DSC06863

5 kommentarer:

  1. Så flott veske ! En slik en kunne jeg tenkt meg :D

    Heidi

    SvarSlett
  2. Tusen takk til dere begge. Alltid kjekt med så positive tilbakemeldinger :)
    Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Kjempesprek veske.Lurer på å prøve meg på noe lignende. :o)

    SvarSlett