torsdag 18. april 2013

Snurrer med ost og skinke

CIMG2081
…og en hemmelig ingrediens. Fant ideen til snurrene på en blogg her om dagen. Det ble skrevet at snurrene ble saftigere med en hemmelig ingrediens. Heldigvis forble det ikke en hemmelighet; hun skrev at hun brukte cottage cheese. Bloggeren hadde brukt hvetemel i deigen; jeg brukte mest sammalt speltmel og litt fint speltmel. Jeg lurte litt på hvor jeg skulle ha cottage cheesen, men fant ut at om disse snurrene skulle bli saftige og gode, var det mest sannsynlig i deigen det skulle blandes. Det var ingen oppskrift på sida, bare lekre bilder. Jeg har heller ikke brukt noen oppskrift, men “rusa” som jeg ofte pleier. I snurrene fikk jeg brukt opp melk som ikke var til å drikke, men som forsatt godt kunne brukes i gjærbagst. Jeg kjevlet ut hele deigen, spredte utover revet ost og oppkuttet bogskinke. Deretter rulla jeg alt sammen til ei stor pølse, skar opp skiver av pølsa og la på stekebrettet. Rett før steiking kan en pensle med melk og strø på timian og litt salt (hadde lite salt i deigen). Mmmmm…..etter ei stund på 225 gr. C smakte snurrene fantastisk!!

4 kommentarer:

  1. De så gode ut når kan eg komme og smake.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom når som helst, bare sjekk at jeg er hjemme slik at du slipper bomtur :)

      Slett
  2. Mmmmm det så GODT ut :-) her går det i ferdigstillelse av strikket dåpskjole m/ underkjole og lue. Tok de siste stingene i kveld. På tide for vi reiser i morgen, og dåpen til lille Leon er på søndag :-) ønsker deg og dine GOD HELG :-) Klem fra Rannveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt, Rannveig! Så flink du er!! Sørg for å ta mange bilder slik at vi får sett lillegutt i finstasen!

      Slett