søndag 21. april 2013

Hjerter….

CIMG2091  CIMG2092  CIMG2093
I forgårs var hjerter i fokus. Ulike ting skulle prøves ut med hensyn til fritter, ovnstemperatur og relieffer. Dette fatet har et relieff av hjerter som er lagt litt oppå hverandre. Var litt spent på om dette ville forsvinne i bøyinga, men holdt heldigvis stand. Frittene ble lagt under glasset, på relieffet (oppbygningen). Det funket på et vis, men gjorde bunnen noe ruglete.
Etterpå var fokuset å bruke den nye tanga mi til å klippe ut et hjerte med sånn noenlunde grei fasong. Dette gikk bra med den ene delen, men på det andre klarte jeg i begge forsøka, å klippe av mer enn jeg skulle. Prøvde ikke en tredje gang, brukte det slik det var. Lappet det bare sammen.
En tredje ting jeg laget, var et hjerte av blanke glassbiter satt sammen i en åpen hjerteform. Var ganske fornøyd med dette og hadde planer om å henge det opp i vinduet. Når jeg gikk med det i handa for å finne ut hvor det skulle henge, klarte jeg å miste det i gulvet. Da var det bare å sope det sammen…. :( Det skal ikke bli lenge til neste forsøk!

4 kommentarer:

  1. Dette var flott! Skal du skjære ut spesielle motiver, så husk at jeg har sag :-) Malk

    SvarSlett
  2. Uff da måtte le litt. Du er ikke lenge om å lage et nytt. Veldig fint.

    SvarSlett
  3. Skal si du er blitt hjertelig da :-). Fine og reine var de :-)

    SvarSlett