mandag 28. juni 2010

Oppussing på barnebarnsrommet

Nå som vi har fått to barnebarn, er det på tide å ordne med mer soveplass. Rommet storesøster har brukt inntil nå, har vært tapetsert med bøker. Dessuten tok en stor skrivepult mye plass. Nå har jeg fjernet fire bokhyller, glassfiberstrie og maling er kommet på veggene og gardiner er sydd.
Når våre unger var små, kjøpte jeg lystett rullegardin til soverommene deres. Den ene har jeg nå brukt om igjen til dette “nye” rommet. Har tatt av lengden, lagt opp ny kant nede med avstiver inni samt ny tamp. Rullegardina ble som ny! :)
Sidegardinen måtte selvsagt passe til rullegardina, og valget falt på et turkis batikkstoff jeg hadde liggende.
barnerom 005 
To glassfat jeg lagde for ei tid siden, har også kommet til heder og verdighet igjen. De stod godt til fargen på gardinene, derfor plasserte jeg de like ved over det lille skapet i hjørnet.
barnerom 017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar