lørdag 13. november 2010

Lørdagskveld etter en travel dag

Inger Johanne: Det er godt å kunne svinge opp med noe rask og godt når kvelden kommer for fort på. Slik som i dag…. Etter tips fra Solfrid har jeg nok en gang gått til innkjøp av frosne reker og hurtigtint disse etter hennes gode oppskrift. Tenkte jeg måtte få oppskrifta på trykk før den forsvant ut av hodet:

2 liter vann varmes til ca. 40 g.C sammen med 1,5 dl. salt og 1 dl. sukker. (Sukkeret gjør at rekene ikke blir seige.) Hell laken over rekene og la de stå i 15 min.

Rekene smaker kjempegodt! :)

DSC07157

3 kommentarer:

  1. Funka bra, ikke sant??
    Nesten for godt t å vær sant at ein kan bråbestemma seg for å ha reker ein lørdagskvell.
    Suksess kvær gang!

    SvarSlett
  2. Ja, det er sant!! Rekene blir kjempegode! Tusen takk for tipset!

    SvarSlett
  3. I dag måtte jeg innom, jeg visste du hadde lagt ut denne oppskriften. Plutselig var jeg helt tom i hodet når det gjalt hvor lenge rekene skulle ligge i laken. Nå skal jeg notere det ned i kokeboken, så har jeg det til en eventuell ny "blackout".

    SvarSlett