lørdag 7. august 2010

Sommerlig kjole eller topp

Inger Johanne: Jeg og ei venninne var på vår årlige sommertur til Drammen i juli. Der pleier vi være innom Stoff og Stil. Denne gangen besøkte vi også en annen stoffbutikk med mer orientalske stoffer. Her fikk jeg tak i stoff til denne kjolen / toppen. Hadde ikke planer om hva stoffet skulle brukes til, men etter hjemkomst viste det seg at dattera mi kunne like dette stoffet og gjerne tok imot en topp eller lignende. Vi ble enig om mønster (fant det i Burda 12/2006), og da var det bare å gå i gang! Stoffene (ytter- og fòrstoff) var levende og ikke helt enkle å sy av. Ny type stoff krever gjerne også andre sømmer. Slik fikk jeg litt erfaring med å bruke rundfall på overlockeren min. Nå har jeg funnet ut hvordan en senker kniven og hvordan en justerer stingplantens innstillingsskrue. Det tok sin tid! Men til slutt kunne jeg gå i gang. Nå er kreasjonen ferdig, og om dattera blir lei den, passer den også til meg! :)
Ingeborg_kjole_topp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar