tirsdag 25. april 2017

God, gammel strikkemaskin


'


Etter jul har arbeidsbordet mitt oppe sett slik ut. Den nygamle strikkemaskinen tar brorparten av plassen. En del tegning / skriving på glass, samt plasskrevende syarbeider har blitt flyttet til spisebordet nede.

Mye har blitt produsert både på maskin- og glass-fronten siden sist jeg la inn noe her. Kan ikke få med mer enn en liten del av det (mye er nok også glemt alerede). Glass har jeg dessuten flyttet til ij glass på facebook. Jeg får prøve å oppsummere noe av strikkearbeidene etter at jeg fikk strikkemaskinen kort tid før jul.

Jeg laget en del tubeskjerf til julepresanger. Disse har jeg bare dette ene bildet av dessverre. Ellers har også det nedenunder kommet til sine rettmessige eigere etterhver:
'
 

 Det har blitt en del luer og pannebånd. Måtte begynne med enkle ting når jeg skulle finne ut av strikkemaskinen.  3 pannebånd, 3 luer med sjømannsbobler, 4 luer med mønsterstrikk.



En litt mislykka genser til minstemann har det også blitt.

 Jakke til moderen og votter til  Marie.
 Vaskekluter til moderen og meg selv. En god del mer enn det som er avbildet her.

 

Gensere til jenta vår, Ingeborg, til Marie og eldstemann, Eirik Daniel.

Lille Tarjei fikk genseren sin før strikkemaskintida.


Mønstret skjørt til meg selv og ensfarget skjørt med tuck-mønster til Sigrid.


Ett par ullbukser til minstemann og barnebarnet til ei venninne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar